Monday, 6 May 2013

5.5.2013

Tarikh yang menentukan siapa yg akan memimpin negara Malaysia... I seperti biasa mmg bersemangat untuk mengundi everytime ada election....Dulu igt lagi pada tahun 2008, I telah ditugaskan sebagai Peraih Undi Puteri UMNO....masa tu I telah ditugaskan dengan my so called sister lah....Mmg penat sgt2 kami waktu itu tapi kami gagahkan juga lah...Demi semangat BN....Kami bertugas di Dun Canning di SK Marian Covent, skolah rendah I ....hhehhhe..Tengah2 panas terik tu kami diminta utk meraih undi ler tapi faham2 ler dah kawasan Cina kan....dah kebetulan BN berentap dengan DAP pula yang diwakili oleh Bapa Komunis, Lim Kit Si*&^ ...heheehheh...Tak nak sebut nanti kena saman....punyelah penat, Subhanallah, bertugas dari pagi hingga ke ptg....tapi dari situ I dapat belajar mengenai kesetiaan bangsa Cina itu sendiri....mmg sukar...walau bagaimana pun segala kemudahan yang telah diberikan oleh Kerajaan itu sendiri...dan sejarah sudah tinggal bertahun2 di Tanah Melayu dari atok moyang diaorg pun tidak tentu lagi diaorg dapat memberi kesetiaan kepada negara ini ..... I tak tau lah apa lagi yg diaorg nak.....hurmmmmm.....tak mungkin kita dapat menyerahkan Tanah Melayu milik kita ini kepada mereka....tapi kira ini perkongsian kan....bersama2 memajukan negara kita ini...Negara yang dicintai....Dan begitu jugalah I lihat pada tahun ini 2013, sentimen perkauman telah mula menular....dan sekali lagi bangsa Cina juga yg telah memulakan nya tapi dengan keizinan Allah SWT, BN masih mengekalkan pemerintahan nya....Alhamdullilah...I nak komen byk pun I bukan nyer pandai bab politik pun...buat rungsing org jer dengor....Apa yang menjadi keutamaan bagi I adalah, keamanan sesama bangsa dpt dipupuk, itu shj kerana keamanan adalah kunci kejayaan ataupun kemajuan sesebuah negara itu....

LUV U, MALAYSIA !!!!

No comments:

Post a Comment